Zadowolenie klientów jest kluczową wartością w naszej codziennej pracy. Wierzymy, że tylko pracownik, który chętnie wykonuje swoją pracę, jest doceniany i nie dotyka go żadna forma dyskryminacji, będzie w stanie przekazać zadowolenie i pozytywne emocje naszym klientom.
Kaufland to międzynarodowa sieć handlowa, która zatrudnia pracowników ponad sto różnych narodowości. Różnorodność tę można dostrzec w codziennych relacjach panujących w naszych sklepach, centrach logistycznych i siedzibie firmy. To właśnie dzięki zróżnicowanym perspektywom otrzymujemy cenne impulsy w naszej bieżącej pracy.
Niejednolity poziom doświadczenia zawodowego pracowników jest dla nas bardzo ważny. Dzięki temu możemy dzielić się zdobytą wiedzą z innymi i być na bieżąco z aktualnymi trendami. Dlatego inwestujemy w naszych następców, czyli młodą kadrę pracowników, a tym samym w przyszłość naszej firmy. Aktualnie zatrudniamy w Polsce ponad 15 tys. pracowników o różnym poziomie doświadczenia zawodowego, począwszy od osób realizujących programy praktyk i staży zawodowych, po wykwalifikowaną kadrę menedżerską.
Wśród nas można spotkać osoby wywodzące się z różnych kultur, o różnych wyznaniach i różnej orientacji seksualnej. Każdy z naszych pracowników jest inny, barwny, wyjątkowy.
To ogromna odpowiedzialność i przywilej pracować w tak zróżnicowanym zespole.
RÓŻNORODNOŚĆ WPISANA W ZASADY ZARZĄDZANIA FIRMY
Jak większość firm o ugruntowanej pozycji na rynku, które skrupulatnie realizują spójną politykę personalną, mamy bardzo precyzyjnie określone zasady zarządzania.
Nasz model zarządzania „Przybij piątkę” opiera się na trzech wartościach: efektywności, dynamice i fair play. To one determinują nasze myślenie, nasze decyzje oraz nasze działania – każdego dnia. Określają to, co dla nas jest ważne i co nas motywuje do pracy. Musimy rozumieć nasze wartości, identyfikować się z nimi oraz wcielać je w życie. Efektywność to fundament stanowiący o naszym sukcesie. Wymaga działania, ukierunkowania na cel, odwagi i zaangażowania. Dotyczy to zarówno każdego pojedynczego pracownika, jak i całego zespołu. Dynamika to siła, dzięki której ulepszamy to, co dobre, i tworzymy nowe. Zakłada ona gotowość i zdolność do wprowadzania zmian oraz świadome przejmowanie odpowiedzialności. Stanowi to o naszej skuteczności w działaniu. Fair play bazuje na wzajemnym szacunku i uznaniu. Jest istotnym filarem naszej współpracy opierającej się na zaufaniu. Poprzez uczciwość konsekwentnie osiągamy nasze cele. Nasze wartości firmowe determinują nasze myślenie, decyzje oraz nasze działania – każdego dnia. Określają to, co dla nas jest ważne i co nas motywuje do pracy. Musimy rozumieć nasze wartości, identyfikować się z nimi oraz wcielać je w życie. Tylko dzięki zarządzaniu opartemu na naszych wartościach możliwe jest wprowadzanie zmian i osiąganie naszych celów. Zasady zarządzania są dla nas wsparciem. Zarządzanie ludźmi to kluczowe zadanie całej kadry menedżerskiej, które codziennie realizujemy. W Kauflandzie wszyscy dążymy do tego samego celu, niezależnie od tego, w jakim zespole pracujemy, czy jakie miejsce zajmujemy w hierarchii.
Zasady zarządzania przestają być tylko teorią, gdy pracownicy wspólnie wcielają je w życie poprzez określenie konkretnego sposobu działania. Działanie to wypracowywane jest wspólnie przez kadrę kierowniczą, która odpowiada za kaskadowanie procesu wdrożenia zarówno wartości, jak i zasad zarządzania obowiązujących w firmie.
Model „Przybij piątkę”, powstały w wyniku realizacji międzynarodowego, interdyscyplinarnego projektu, którego idee zaszczepiane są każdemu nowo z...